اجاره خانه در آنتالیا

یکی از معروف ترین شهرهای ترکیه، آنتالیا می باشد که در حقیقت شهری توریستی نیز محسوب می شود. این شهر که به عنوان سومین شهر بزرگ ترکیه شناخته شده است در مجاورت دریای مدیترانه واقع شده است. آنتالیا پرجمعیت ترین شهر ترکیه است. بسیاری از گردشگران در فصل های بهار و تابستان به این شهر سفر می کنند تا تعطیلات خود را در این شهر زیبا سپری کنند و سفری لذت بخش را تجربه کنند. در منطقه های مختلف آنتالیا همچون لارا، کنیالتی، بلک و کمر خانه های اجاره ای وجود دارند و از این رو اجاره خانه در آنتالیا برای سفر به این شهر رواج یافته است. آنتالیا سال هاست که به عنوان مقصد اصلی گردشگران ایرانی شناخته شده است. در سال های اخیر اجاره خانه در آنتالیا به عنوان یکی از جذابیت های این شهر شناخته شده است.



آنچه باید در خصوص اجاره خانه در آنتالیا بدانید:

·         قانون اجاره سالیانه ملک در ترکیه با ایران متفاوت است و رهن یا پرداخت ودیعه بالا مرسوم نیست. همچنین خانه های مبله بیشترین تقاضا و بهترین انتخاب جهت اتباع خارجی است. بر اساس قوانین جهت پیش پرداخت  و ودیعه ملک (دپوزیت)یک یا دو ماه اجاره در ابتدای قرارداد پرداخت می شود که پس از پایان قرارداد مسترد خواهد شد.

·         معمولا در قرارداد یکساله اجاره ماهیانه در اول هر ماه پرداخت می شود . در برخی از املاک  با توجه به تصمیم صاحبخانه  جهت اجاره ملک خود به اتباع خارجی و توافق طرفین ممکن است اجاره ۶ ماه یا یکسال در ابتدای قراداد پرداخت شود  .

·         قرارداد حتما در دفتر املاک رسمی تنظیم شود و با توجه به این که مفاد قرارداد به زبان ترکی است در صورت عدم تسلط به زبان ترکی از مشاور و مترجم معتبر مسلط به قوانین ملکی  استفاده کنید تا در توافقات و تنظیم قرارداد دچار مشکل نشوید. همچنین پس از عقد قرارداد با در دست داشتن اجاره نامه رسمی و پاسپورت نسبت به نوتر کردن اجاره اقدام کنید(در ترکیه به دفاتر اسناد رسمی نوتر می گویند) اجاره نامه نوتر شده جهت اخذ کارت اقامت یا مراجعه به سفارت خانه ضروری است.

·         در صورت اجاره ملک مبله حتما تمامی وسایل باید در اجاره نامه ذکر شود و در زمان تحویل ملک در حضور مشاور املاک و صاحبخانه ار تمام لوازم ملک و دیوارها فیلم برداری کنید تا در زمان تحویل ملک دچار مشکل نشوید.

·         اقامت توریستی  مطابق قوانین جدید بعد از پایان یکسال اقامت تمدید نخواهد شد و جهت تمدید باید یکسال از زمان اتمام این نوع اقامت گذشته باشد تا بتوان مجددا جهت اخذ اقامت ۱ساله توریستی  از طریق اجاره اقدام نمود. بنابراین متقاضی باید جهت تمدید از سایر روش های اقامت مانند خرید ملک، تحصیلی یا دوره های آموزش زبان، ثبت شرکت  و ..اقدام کنید.

·         مطابق  قوانین ترکیه قبض های گاز،آب،برق … باید به نام مستاجر منتقل شود که جهت به نام زدن قبوض نیاز به داشتن کارت اقامت ترکیه است. لذا از مشاور املاک خود بخواهید که با صاحب خانه توافق کند تا زمان صدور کارت اقامت، قبض ها به نام صاحبخانه باقی بماند.

·         فقط ارزان بودن قیمت ملک جهت اجاره را اولویت قرار ندهید! به عنوان مثال در خانه های مبله به سالم بودن لوازم توجه کنید تا در طول اقامت و زمان تحویل ملک دچار خسارت ومشکل نشوید. لوکیشن و موقعیت ملک از نظر دسترسی به حمل نقل عمومی و مرکز شهر جهت صرفه جویی در هزینه ها اهمیت دارد.  از طرفی برخی از محله های بومی مناسب اقامت افراد خارجی نیست.

·         مدت قرارداد برای اتباع خارجی یکساله است و قرارداد بیشتر از زمان یکسال معتبر نمی باشد



مناطق مناسب برای اجاره خانه در آنتالیا

این شهر دارای چندین منطقه اصلی است. در بخش غربی آنتالیا محله های کنیالتی و کمر واقع شده است و در منطقه شهری این شهر نیز مناطق لارا و کندو قرار دارند. در منطقه کنیالتی آنتالیا که در بخش غربی این شهر واقع شده است مجتمع های مسکونی زیادی به چشم می خورند و در مقایسه با دیگر منطقه های آنتالیا در این منطقه هتل های لوکس کمتری به چشم می خورند از این رو برای اجاره خانه در آنتالیا این منطقه فوق العاده می باشد.

در مناطق لارا، کندو و بلک که در بخش شرقی آنتالیا واقع شده اند و اغلب به عنوان منطقه توریستی شناخته شده اند هتل های ۵ ستاره لوکس بسیار زیادی به چشم می خورند. اگر از افرادی هستید که ترجیح می دهید نعطیلات خود را در هتل ها به سر ببرید این مناطق برای شما مطلوب خواهند بود. در منطقه بلک آنتالیا نیز آپارتمان های لوکس و ویلاهای زیادی وجود دارند از این رو اقامت در این منطقه به افراد متقاضی اجاره خانه در آنتالیا توصیه می شود. در منطقه لارا نیز آپارتمان های بسیار زیادی وجود دارند که برای متقاضیان اجاره خانه در آنتالیا مناسب هستند. این خانه ها به صورت مبله و با هزینه مناسب به متقاضیان اجاره داده می شوند. در صورت تمایل جهت اجاره خانه در آنتالیا توصیه می کنیم ابتدا از این خانه ها بازدید کنید.

شرایط و مدارک لازم جهت اجاره آپارتمان در آنتالیا و گرفتن اقامت در قانون جدید ترکیه:

·         ارائه قرارداد اجاره خانه به مدت حداقل یکساله به نام شخصی که قصد اخذ اقامت دارد

·         بر اساس قانون، ۳ نفر با یک قرارداد امکان اخذ اقامت را دارند

·         تایید اجاره نامه توسط دفترخانه ( نوتر )

·         پاسپورت و کپی پاسپورت به همراه کپی از مهر آخرین ورود به خاک ترکیه

·         ۴ قطعه عکس 4*6 مخصوص دریافت کارت اقامت

·         دریافت شماره مالیاتی (ورگی نوماراسی) از اداره مالیات

·         بیمه سلامتی یکساله

·         فیش واریز اداره مهاجرت و اداره پست

ویژگی ها و مزایای اجاره خانه در آنتالیا

اجاره خانه در آنتالیا با ویژگی ها و مزایای بسیار زیادی همراه می باشد. یکی از مهمترین مزایای زندگی در آنتالیا پایین بودن هزینه های زندگی در آن می باشد. اگر تعداد اعضای خانواده شما که قصد سفر به آنتالیا و اجاره خانه در این شهر را دارند زیاد باشند می توانند با هزینه پایین اقدام به اجاره خانه در آنتالیا نمایند و از تعطیلات خود نهایت لذت را ببرند. امنیت بالای مکان های مسکونی در این شهر نیز از دیگر مزایای اجاره خانه در آنتالیا می باشد. متقاضیان اجاره خانه در آنتالیا برای اقامت بلند مدت و یا کوتاه مدت باید از این موضوع آگاهی داشته باشند که می توانند به راحتی در منطقه های مناسب این شهر اقدام به اجاره خانه نمایند و به راحتی به امکانات عالی دسترسی داشته باشند. نکته جالب در رابطه با خانه های اجاره ای واقع در آنتالیا این است که تمامی آن ها مبله هستند و آشپزخانه های آن ها نیز کاملا مجهز هستند. از این رو می توانید در سفر خود غذاهای مورد علاقه خود را تهیه نمایید.

Comments

Popular posts from this blog

جاذبه های گردشگری آنتالیا

آب و هوای آنتالیا