آب و هوای آنتالیا

 

قطعاً اگر قصد سفر به هر مکانی را داشته باشید، دانستن شرایط آب و هوایی آن محل به شما کمک فراوانی می کند تا بهترین زمان برای سفر خود را تعیین نمایید و بتوانید از سفر خود لذت ببرید. آب و هوای هر شهر در طول سال علاوه بر این که برسفر شما تاثیر مستقیم می گذارد، بر قیمت تورهای موجود نیز تاثیر زیادی دارد، به طور مثال در زمستان قیمت تور برای شهرهای سرد و یا شهرهای ساحلی بسیار کاهش پیدا می کند. اما نکته مهم برای این انتخاب، قبل از هرچیزی دانستن هدفمان از این سفر است. آنتالیا شهری توریستی در کشور ترکیه است. یکی از دلایل اینکه تور آنتالیا در تمام فصول سال، متقاضی دارد، آب و هوای ویژه آنتالیا است. آب و هوای آنتالیا در اکثر روزهای سال آفتابی می باشد و مسافران تور آنتالیا به آسانی از سواحل و بازی های آبی تور آنتالیا استفاده می کنند. آنتالیا دارای آب و هوای مدیترانه ای اغلب معتدل و گاهی گرم است.

آنتالیا دارای سیصد روز آفتابی در هر سال است. به همین دلیل ورزش ها و بازی های آبی مثل اسکی آبی و یا هیجان هایی مانند موج سواری است. قایق رانی هم به دلیل آب و هوای خوب آنتالیا لذت زیادی دارد. بسیاری از گردشگران تور آنتالیا به کوهنوردی هم علاقه مند هستند.

اگر بخواهیم آب و هوای آنتالیا را به طور کلی مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که این شهر ساحلی در اکثر روزهای سال هوایی معتدل و حتی گرم دارد. به طوری که در فصل‌های مختلف سال شاهد تغییرات بسیار کم دمایی می‌باشد. از این رو در هر چهار فصل بازار گردشگری و توریست‌ها در شهر آنتالیا داغ است. ولی از آنجایی که شهر ساحلی می‌باشد در فصل تابستان شاهد سیل بیشتر گردشگران است. کم پیش می‌آید که برنامه‌های گردشگری به دلیل شرایط بد آب و هوایی مثل برف یا باران در این شهر به هم بریزد. در ادامه به بررسی آب و هوای آنتالیا در هر چهار فصل سال به طور جداگانه می‌پردازیم.



آب و هوای آنتالیا در فصل بهار

از جمله خوش آب و هواترین فصل‌ها در آنتالیا فصل بهار می‌باشد. در این فصل دمای هوا برای گردش و قدم زدن در سطح شهر کاملا معتدل و آفتابی می‌باشد. چرا که هوا هنوز شرجی نشده است و گرمای زیاد مسافران را در این فصل اذیت نمی‌کند. همچنین می‌توانید شاهد نسیم‌های ملایم و خنک در فصل بهار آنتالیا باشید. البته اگر اهل تفریحات آبی و شنا هستید ماه‌های اول فصل پیشنهاد خوبی برای شما نیست و بهتر است سفر خود را به نیمه دوم فصل بهار واگذار کنید. البته از جمله مزیت‌های سفر به آنتالیا در فصل بهار خلوت بودن آن است. چرا که با نزدیک شدن به اوج تابستان سیل انبوهی از گردشگران به آنتالیا خواهند آمد.

آب و هوای آنتالیا در فصل تابستان

قطعا همه شما می دانید که تابستان های ترکیه گرم و نسبتا خشک است ، اما شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که فصل تابستان جزو شلوغ ترین زمان های سفر به آنتالیا و در کل کشور ترکیه است ؛ در تابستان ترکیه بیشترین تعداد مسافران مختلف را در آنتالیا میزبانی می کند و البته فستیوال های جذاب و رنگارنگی و بسیار جالبی نیز در ماه های تابستان آنتالیا همه ساله برگزار میشود و اینکه بیشترین دمای هوا در تابستان ترکیه به 38 درجه سانتی گراد می رسد و کمترین آن نیز 32 درجه سانتی گراد اعلام شده است و نیز اگر در سفر خود به آنتالیا قصد لذت بردن از تفریحات ساحلی داشتید ، بهترین زمانش همان فصل تابستان می باشد و نیز در فصل تابستان اگر به ساحل بروید به وضوح شاهد سیل عظیم جمعیت در سواحل آنتالیا خواهید شد و در تابستان با اینکه هوای گرمی پیش روی شما است ، اما در بهترین زمان ممکن برای گردش و لذت از سفر هستید پس نهایت لذت را ببرید ؛ پس توصیه می کنیم اگر قصد دارید هم از سفرتان لذت ببرید و از جاذبه های دیدنی آنتالیا دیدن کنید و در کنار آن در فستیوال های رنگارنگ ترکیه هم شرکت نمایید و مهمتر از همه زیباترین منظره از شهر آنتالیا ترکیه را مشاهده کنید ، فصل تابستان بهترین گزینه برای شماست .

آب و هوای آنتالیا در فصل پاییز

در فصل پاییز آب و هوای نسبتاً خنکی در این شهر حاکم است و در هر ماه حدود 5 الی 8 روز بارانی وجود دارد و تابش آفتاب تا 4.5 ساعت در روز کاهش پیدا می کند و هرچه به زمستان نزدیک تر می شویم به این اعداد نزدیک تر خواهیم شد. درکل پاییز شاهد دمایی بین 7.5 تا 26 درجه سانتی گراد هستیم (نزدیک ترین روزها به تابستان 26 درجه، بیشترین دمای هوا خواهد بود ). اگر خواهان تفریحات آبی در این فصل هستید فقط تا نیمه های ماه اول پاییز فرصت دارید تا از تفریحات آبی آنتالیا استفاده کنید زیرا دوره زمانی بعد از آن دمای آب کاهش پیدا می کند و کمتر کسی توان آبتنی در آب را دارد همچنین میزان بارش در فصل پاییز ممکن است به 264 میلی متر نیز برسد. در این فصل می توانید سفری با قیمت مناسب به آنتالیا داشته باشید.

آب و هوای آنتالیا در فصل زمستان

آب و هوای فصل زمستان در آنتالیا بسیار انعطاف پذیر تر از تابستانش است و در ابتدا لازم به ذکر بوده که در اوایل بهار هوا گرم تر شده ، در دسامبر، ژانویه و فوریه متوسط دمای هوا 12 درجه سانتیگراد و در ماه ژانویه می توان گفت سردترین ماه سال برای گردشگری بوده چرا که هوا به 10 درجه سانتی گراد زیر صفر کاهش می یابد ؛ راستی زمستان مرطوب ترین فصل آنتالیا بوده و باران های آنتالیا گاها بین 1 تا 3 روز طول خواهد کشید و ماه دسامبر مرطوب ترین ماه سال است و بیشترین بارندگی در سال در این ماه رخ می دهد و در ادامه اگر بخواهیم این فصل را برایتان بازگو کنیم باید گفت که بارش باران در آنتالیا بیشتر همراه با رعد و برق و سیل آسیا اما مدت زمان آن کوتاه می باشد ؛ اما به محض اینکه باران بند می آید ، خورشید بیرون آمده و درخشانی اش را نثار همگان می کند و این جذابیت این فصل است و در ادامه شهر آنتالیا در طول سال دارای مقدار زیادی نور و آفتاب است و فصل زمستان هم از این امر مستثنا نیست و این لذت سفر را در این فصل دوچندان می کند و همچنین در ماه دسامبر ، دمای دریا در حدود 19 درجه سانتیگراد می شود که اکثر مردم آن را به اندازه کافی مرطوب برای شنا می دانند با این حال ، این میزان در ماه ژانویه تا 18 درجه سانتی گراد و در ماه فوریه و ماه مارس به میزان 17 درجه سانتی گراد کاهش پیدا می کند بطوری که دمای هوا زیر 19 درجه سانتیگراد میشود ؛ بنابراین اگر بخواهید در فصل زمستان آنتالیا شنا کنید ، بهتر است که از استخرهای سرپوشیده و گرم آن استفاده کنید .

بهترین زمان سفر به آنتالیا

آیا می‌ دانید بهترین زمان سفر به یکی از برترین مقاصد گردشگری اروپا و بهشت رویایی ساحلی در ترکیه یعنی آنتالیا چه زمانی از سال است ؟ شهر توریست پذیر آنتالیا که زمانی تنها دروازه ورود به ریورای ترکیه ( سواحل ترکی ) بوده این روزها برای خودش حرف های زیادی برای گفتن دارد و تبدیل شده به یک مقصد توریستی فوق ‌العاده و پرآوازه در دنیا و این شهر بعنوان بزرگ‌ ترین شهر در خط ساحلی غربی کشور ترکیه درست در خلیج آنتالیا ( Antalya Körfezi ) واقع شده و همزمان زیبایی کلاسیک و استایلی مدرن دارد که در فصل های مختلف از سال همیشه پر از گردشگر است. بهترین زمان سفر به آنتالیا در ماه آوریل یعنی 12 فروردین تا 10 اردیبهشت ماه است ، زمانی که آب و هوا معتدل و دلپذیر و در مناسب ترین حالت خود است و مهمتر اینکه جمعیت گردشگران هنوز کم بوده ؛ البته باید بدانید که مسافران آنتالیا به ماه ‌های آوریل تا دسامبر ( 12 فروردین تا 10 دی ) نمره بالایی داده‌ اند ؛ همچنین ماه‌ های ژانویه تا مارس یعنی 11 دی ماه تا 11 فروردین ماه ، به علت سرمای آب و هوا و ایجاد مشکل برای بازدید از جاذبه‌ ها و سواحل آنتالیا ، فصل خلوت گردشگری آنتالیا به‌ شمار می رود و مسافرت به مقصد آنتالیا بسیار ارزان می شود و به بیانی دیگر می ‌توان گفت که بهترین زمان سفر به آنتالیا بر اساس آب و هوا بین 26 فوریه تا دهم ژوئن ( 7 اسفند تا 20 خرداد ) و همچنین 24 سپتامبر تا ‍16 دسامبر ( 2 مهر تا 25 آذر  ) می باشد.

Comments

Popular posts from this blog

جاذبه های گردشگری آنتالیا

اجاره خانه در آنتالیا